Profilaxie

Profilaxia poate încetini sau stopa evoluția afectiunilor odată ce ele au apărut

Controalele periodice sunt esențiale pentru menținerea sănătății orale. Multe afecțiuni dentare evoluează fără dureri în fazele inițiale, astfel încât pacienții nu devin conștienți de apariția acestora decât în momentul în care acestea se află deja într-un stadiu avansat.

Confortabile si rezistente

Igienizarea dentară profesională este o manoperă foarte importantă recomandată fiecărui pacient încă de la prima vizită la medicul stomatolog și se execută de preferință de două ori pe an. Astfel, se asigură menținerea dinților sănătoși sau se conservă tratamentele anterioare.

Detartraj

Detartrajul este un procedeu de îndepărtarea a tartrului și plăcii bacteriene cu ajutorul instrumentarului manual sau a unor aparate specifice de detartraj sonice sau ultrasonice. Aceste aparate au la bază o ansă metalică de diferite forme care ajută la dislocarea blocurilor de tartru supragingivale și subgingivale.

Această procedură este activată de către vibrațiile produse de ultrasunete, când acestea intră în contact cu suprafața blocului de tartru. Undele determinate de aceste vibrații mobilizează blocul de tartru, care se desprinde de suprafețe, fără să afecteze structurile dentare sau gingivale.

Tartrul se formează prin mineralizarea plăcii bacteriene, iar anumiți factori pot favoriza apariția sa (consumul unor alimente bogate în calciu sau fosfor). Tartrul este foarte aderent și nu poate fi îndepărtat prin periaj sau utilizarea aței dentare, de aceea este necesar detartrajul profesional.

Periaj Profesional

Periajul profesional are ca scop îndepărtarea plăcii bacteriene, precum și a diverselor colorații sau pete de pe suprafața smalțului.

Periajul profesional se realizează doar în cabinetul dentar cu ajutorul pieselor mecanice, cu o periuță circulară și cu o pastă abrazivă specială.

Această metodă completează metodele de igienă orală practicate de către pacient acasă. În afară de îndepărtarea optimă a plăcii bacteriene, se pot îndepărta și anumite colorații de pe suprafețele dentare, cauzate de fumat, cafea, ceai sau vin roșu.

Periajul profesional completează și detartrajul cu ultrasunete, fiind necesar pentru a netezi suprafețele și pentru a îndepărta complet eventualele depuneri ale plăcii bacteriene.

Periajul pentru acasa

Periajul individual trebuie efectuat de cel puțin două ori pe zi timp de minim două-trei minute.

Tehnica corectă de periaj poate fi exemplificată de către medicul stomatolog. Această demonstrație este necesară pentru asigurarea unei igienizări personale eficiente, esențială pentru sănătatea orală

Pe lângă utilizarea periuței dentare manuale sau electrice, este importantă și utilizarea mijloacelor auxiliare de igienizare.

Ața interdentară este destinată curățării suprafețelor laterale ale dinților, zone inaccesibile periajului. Apa de gură oferă protecție antibacteriană nu dor dinților, ci întregii cavități orale, împrospătând respirația. De reținut este ca aceste mijloace auxiliare nu funcționează ca un înlocuitor al periajului dentar.

Sigilari si fluorizari

După erupție, molarii permanenți prezintă o morfologie cu șanțuri și fosete adânci, locuri unde se acumulează resturi alimentare și micro-organisme care inițiază caria dentară. Aceste șanțuri sunt mai greu de igienizat, de aceea se recomandă acoperirea acestora sau sigilarea cu un material protector numit sigilant.

Aceasta este una dintre cele mai sigure metode de profilaxie, în special la copii.

Fluorizarea dinților în cabinetul dentar este o manoperă rapidă care constă în aplicarea unei soluții pe dinți sub formă de gel. Fluorul este o substanță care întărește dantura, previne apariția cariilor și face dintele mai rezistent la acțiunea acizilor. Această procedură este indicată atât dinților permanenți, cât și dinților temporari.

Fluorizarea locală remineralizează suprafețele dentare demineralizate în urma atacului acizilor din placa bacteriană. După aplicarea fluorului este recomandat ca pacientul să nu bea sau mănânce timp de 30 minute pentru a permite substanței să acționeze asupra dinților.

Bine ai venit!

AuroClinic Târgu Mures este cabinetul tău stomatologic de încredere. Oferim o gamă variată de servicii stomatologice la prețuri competitive. Fiecare tratament il personalizăm în funcție de nevoile tale.

Program

Programările se fac telefonic sau prin formularul de contact.

• 900 - 1900
  • 900 - 1200